Menu
Starten
Help! Ik heb een Facebook pagina!
Help! Ik heb een Facebook pagina!

Geregeld praat ik met collega-ondernemers over Facebook. Gek genoeg hoor ik ondernemers dan zeggen dat ze wel een pagina op Facebook hebben, maar dat ze er eigenlijk geen benul van hebben wat ze er mee aan moeten en of het überhaupt wel zo nuttig is.

 

Ondernemers, laat je niet in de luren leggen, maar ga met je tijd mee, zou mijn boodschap zijn. Als je goed met je klanten of prospects wilt communiceren, is een pagina op Facebook onontbeerlijk. Bedenk dat volgens de laatste peilingen Nederland 7,3 miljoen gebruikers van Facebook kent. Maar liefst 4,3 miljoen is dagelijks actief op Facebook. Voor zakelijke doeleinden heeft Facebook dan ook een enorme potentie. Hier vindt u immers uw klanten!
 
Als ondernemer moet u willen, liever nog toejuichen, dat mensen via Facebook over uw bedrijf praten en hun bevindingen weer delen met mensen uit hun netwerk. Daarom is het aan te raden om op Facebook meer te vertellen over uw bedrijf en de dienstverlening van het bedrijf. Hoe meer u vertelt, hoe groter de kans dat mensen met anderen over uw bedrijf gaan praten.

Een fanbase opbouwen

Veel ondernemers zien deze mogelijkheden nog niet. Zij hebben werkelijk geen idee hoe zij via Facebook hun bedrijf kunnen promoten en een fanbase kunnen opbouwen. Zij laten een neefje op een zolderkamer een pagina op Facebook maken en denken dat dit wel genoeg is. Neem gerust van mij aan dat dit bij lange na niet genoeg is. Zorg dat internetgebruikers via Facebook op uw website belanden en daar kennis kunnen maken met uw diensten. Wie goed wil communiceren met zijn (potentiële) klanten, moet zorgen dat gebruikers van internet via uw website naar uw pagina op Facebook gaan, maar ook dat zij van Facebook op uw website uit kunnen komen. 
Ik raad u, beste ondernemer, wel aan om er geen persoonlijke pagina van te maken met allerlei fratsen, toestanden, grappen en grollen. Maak een zakelijke pagina aan en zorg voor continuïteit op uw Facebook pagina en in uw bedrijf. Op Facebook zijn genoeg zakelijke pagina’s te vinden, die het verkeerde voorbeeld geven. Deze pagina’s zijn niet af en liggen al lange tijd stil. Of er is alleen een logo zichtbaar en verder niets. Dat is zonde, want door juist actief bezig te zijn met Facebook, eventueel in combinatie met Twitter en Youtube, kunt u veel meer winst behalen.

Nieuwe klantenbron aanboren

Plaats bijvoorbeeld twee keer per week een artikel, maar een link, een foto of een actie van uw bedrijf volstaat ook. Dat zorgt voor meer traffic naar uw pagina op Facebook en uiteindelijk ook naar uw website. Niet alleen offline, maar ook via Facebook valt goede mond-tot-mond reclame te bereiken. Als mensen tevreden zijn over uw diensten, zullen zij niet laten om dat op Facebook met anderen te delen. Op die manier boort u weer een nieuwe klantenbron aan.
Ik kan natuurlijk nog veel meer tipjes van de sluier oplichten. Nieuwe media is nu eenmaal een belangrijk instrument voor mij. Ik ben er dagelijks mee bezig. 

Hulp nodig? Bel via 071 3410161 of WhatsApp